travel, food and lifestyle blog

Wednesday, October 30, 2013

[BERITA] Gadis 21 Tahun Jadi Janda Selepas Tiga Jam Nikah | Lafaz Cerai Talak Tiga Di Hadapan Keluarga

[BERITA] Gadis 21 Tahun Jadi Janda Selepas Tiga Jam Nikah | Lafaz Cerai Talak Tiga Di Hadapan Keluarga | Bingung bila tengok hal-hal sebegini berlaku di Malaysia. Baru nikah tiga jam dah lafaz cerai talak tiga. Talak tiga okay, bukan talak satu atau talak dua. Huh kesian. Tu pun cerai tanpa penjelasan, siap kena tenang-tendang lagi.

Gadis 21 Tahun Jadi Janda Selepas Tiga Jam Nikah

BALIK PULAU , 30 Oktober – Seorang wanita tidak menyangka dirinya akan bergelar janda setelah suaminya melafazkan cerai talak tiga hanya kira-kira tiga jam selepas dia bergelar isteri sesudah mereka bernikah di sebuah masjid di Teluk Kumbar di sini Ahad lalu.

Lebih malang, wanita itu yang hanya mahu dikenali sebagai Sasha, 21, turut ditendang oleh bekas suaminya sebanyak dua kali di belakang badan semasa dia meminta penjelasan mengenai perkara tersebut di rumah bekas mertua di Balik Pulau.

“Dia (bekas suami) mula naik angin dan terus melafazkan cerai talak tiga di hadapan ahli keluarga. Ibu bapa saya yang turut berada di situ hanya terkedu.

“Luruh hati saya selepas mendengar talak dijatuhkan sedangkan perkahwinan ini diputuskan oleh kami berdua serta mendapat restu kedua-dua keluarga,” ujarnya menahan sebak. kosmo

Hope lepasni si suami tu buat la penjelasan, takdelah semua bingung kenapa sampai talak tiga tu kan.

Berita berkaitan : Sebab Ceraikan Isteri Selepas 3 Jam Kahwin [klik]

.
Share:

23 comments:

  1. URm... :'(
    Aura negative. Fkir masak2 sebelum nikah

    ReplyDelete
  2. Talak tiga takde alasan...pelik?

    ReplyDelete
  3. tu masalah kalau kawen muda...buat keputusan tampa berfikir..ni bukan zaman dlu2..ni kawen sbb nk romen je..xtau tanggungjawab sebagai suami isteri

    ReplyDelete
  4. kesian.. mesti gadis tu dah terasa nak menikmati malam pertama... tapi tak kesampaian... ada yang sudi isi?? :)

    ReplyDelete
  5. Kesian... mesti gadis ni dah terbayangkan malam pertama yang penuh nikmat.... tetapi....akhirnya jadik janda siap kene tendang lagi... haishh kesian... ada sesiapa nak tolong beliau?? :)

    ReplyDelete
  6. men ckp n fitnah je anonymous atas ni =="

    ReplyDelete
  7. men fitnah je anonymous atas ni...

    ReplyDelete
  8. Ingt pkhwinn ni mainn ker.. Sesuka ati nikah, pastu cerai..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sgt susah,,,,sy smpai skrg pon blm kwin...huhu

      Delete
    2. Susah,,,,,sgt susah huhu....smpai skrg nk terbyang unk kwin pon blm tentu lh,,,,hehe

      Delete
  9. sebab manusi2 mcm ni la org pandang serong pada org yg kahwin muda..

    ReplyDelete
  10. bagi sesiap yang nk nikah seawal usia yg terlalu muda elokla rujuk nasihat dari pihak2 yang lebih arif tentang perkahwinan selain ibu dan bapa...

    ReplyDelete
  11. Entah apa la agaknya penjelasan yang dia nak tu kan..

    ReplyDelete
  12. ni orang buat ni. mesti ade yang jeles ngan dia sebba nakkan suami dia.

    ReplyDelete
  13. Apalah puncanya ye.. x pasal2 bercerai pulak.. wallahualam..

    ReplyDelete
  14. kasihan.. macam ni pun ade.. mesti ade masalah yang melibatkan maruah ni..

    ReplyDelete
  15. eloklah bercerai...baru 3 jam dah kena cerai pastu tambah sepak terajang....kalau setahun tah jadi apa plak....

    takdir untuk perempuan tu dapat suami yg lebih baik satu hari nanti....insyaAllah

    ReplyDelete

Total Pageviews

PENULIS

PENULIS

RAKAN BLOGGER

Blog Archive