Rumah Terbuka Blogger 2013 | Open House Blogger

Rumah Terbuka Blogger 2013 | Open House Blogger | Sebulan Raya di bulan Syawal di Malaysia ibarat meriahnya sebulan Puasa di bulan Ramadhan. Begitulah perumpamaan yang sesuai agaknya untuk tabiat umat islam di Malaysia ni.

Jadi ada beberapa orang Blogger sempat menjemput wa untuk memeriahkan majlis Open House diorang. Siapa? Open House Blogger Yanty, Open House Blogger Marqis Careno, Open House Blogger Mierza dan Open House Blogger PariPariPutih.

Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebasRumah terbuka di Malaysia bermaksud sesuatu perayaan agama disambut oleh penganut pelbagai agama dengan tujuan memupuk persefahaman di kalangan rakyat Malaysia. Rumah terbuka tidaklah bertujuan mengembangkan agama kepada penganut agama lain. Biasanya rumah terbuka diadakan di padang atau di dalam dewan.
Sebelum ini, konsep rumah terbuka dijalankan secara kecil-kecilan di mana tuan rumah menjemput rakan taulan datang ke rumah bagi menikmati juadah yang disediakan. Rakan dari kaum Melayu,CinaIndia dan lain-lain turut dijemput.
Amalan rumah terbuka memberi kefahaman kepada rakyat bukan Islam tentang nilai hidup ajaran Islam yang menganjurkan sifat berbaik-baik sesama manusia.
Amalan rumah terbuka ini sesuatu yang unik bagi Malaysia, telah mendorong menyumbang kepada keamanan dan kebaikan keadaan dalam negara kita. 

Open House Blogger Yanty adalah Open House Blogger yang pertama wa join. Dekat je, kat Putrajaya ni jugak. Hidangan juadah raya yang menyelerakan dari keluarga anak jati Penang ni.  

---------------------------------------------------------------

Open House Blogger Mierza pulak jemputan kedua yang wa pergi. Pergi pun merempit dengan blogger Najeeb. Juadah Spageti dan meehon sup. Nak balik dapat coklat dari langkawi. wiuwiuwiu. orang dapat duit raya, kita pulak dapat coklat kan. hehehe . Tq Mierza

---------------------------------------------------------------

Ni pulak Open House Blogger Marqis Careno. Rumah dia kat Cheras, wa dan blogger Najeeb tumpang Ben Ashaari je ke sana. Sampai-sampai je Blogger Ujang dah ada kat sana.

Rumah Terbuka Blogger 2013 | Open House Blogger

Blogger Marqis Careno ni wa baru je kenal. Abang Ben Ashaari la kenalkan. Juadah spagetinya memang sedap. Tambah berkali-kali tak gitu Najeeb. Yang specialnya dapat makan kek lapis original dari Sarawak. Pergggh jilat jari.

---------------------------------------------------------------

Rasanya ni last Open House Blogger yang wa pergi kot. Ha siapa?? Siapa lagi kalau buykan Open House Blogger PariPariPutih.

Rumah Terbuka Blogger 2013 | Open House Blogger

Ke Open House PariPariPutih ni pulak wa pergi dengan Blogger KakiSembang. Tumpang beliau je. hehehe. Makanan wajib, Chicken roasted, Fruite Punch dan Spageti. huhuhu

Rumah Terbuka Blogger 2013 | Open House Blogger

So macam biasala, kalau tak senget bukan keluarga Blogger PariPariPutih la kan. huhu.

Apapon terima kasih kepada yang sudi jemput. Tahun depan jangan segan silu jemput lagi. Kalau diamati betol-betol dalam gambar, badan wa dah makin kembang. wowowoww. tidakkkkkkkk.




Post a Comment

15 Comments

  1. Dah kenape byk menu spaghetti dr ketupat rendang ni... hahaha...

    ReplyDelete
  2. Thank you for coming dan menghabiskan lauk pauk + nasi mummy ye bro.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu dah jadi kemestian. ahhaha. most welcome.

      Delete
  3. burp! Alhamdulillah..... hehehehehe!

    ReplyDelete
  4. wa ingat pas ni klw nak buat open house siap pakej open house + karoke + wayang ekekeke ada bran Madi?? hu hu hu

    ReplyDelete
  5. mana lak gi ilang komen wa yg tadik?? test test

    ReplyDelete
  6. Meriah betul dapat pergi open house kawan-kawan ni.

    ReplyDelete
  7. wah,wah wah, bestnya dpat makan2 =)

    ReplyDelete
  8. Seronok ternak lemak, hihi

    ReplyDelete