travel, food and lifestyle blog

Wednesday, February 22, 2012

Istilah Minda: Iklan Bertudung di Kelantan

Kalau korang pernah ke negeri Kelantan atau lebih dikenali negeri Cik Siti Wan Kembang ni korang dapat lihat lah sendiri bagaimana cara pemerintahan yang bagi saya amat mengagumkan :)


Bukan senang nak paksa seseorang menutup aurat, tapi kita pasti ada jalan untuk menyelesaikannya. Hanya usaha yang Ikhlas kerana ALLAH. Insyaallah. Moga Hidup kita semua dapat keberkatanNYA :)

Share:

9 comments:

  1. Ermm tapikan awak, memangla di Kelantan begini rupanya, cuma apa yang kawan saya dari Kelantan katakan, ya memang nampak dari luar, tapi dalaman sama sahaja, bahkan ada yang lebih teruk.

    ReplyDelete
  2. itu mmg tidak dinafikan zaki. tapi itu adalah salah satu usaha kerajaan negeri kelantan untuk sesuatu kearah kebaikan, betol tak cakap saya. Kat dunia ni, mana2 tempat pon ada orang jahil. yang boleh menerima dan tidak boleh menerima. :)

    ReplyDelete
  3. mungkin sesuwai pada mereka yang dah biasa dengan sekitaran begini...teringat kat board airasia masa pergi kelantan dulu, maya karin pakai tudung....>_<

    ReplyDelete
  4. insyaAllah.. sama2 kita beringat..
    yg bagusnya, support org utk tutup aurat kann.. kalo satu malaysia iklan camneh kan sejukkk mata memandang...

    ReplyDelete
  5. c'axoera : tp kalau diikutkan sebenar, semua negeri dalam malaysia ada majoriti islam.. maknanya ia sebenarnya sesuai dibuat di semua negeri.
    sireben merah: betul tue.. hehe tenang je..

    ReplyDelete
  6. yaaa, asalkan kita sama2 beringat yang menutup aurat itu wajib.. sokong dgn usaha pemerintahan kelantan yang berusaha membangunkan akhlak rakyatnya..

    ReplyDelete
  7. betul tu bro... usaha kearah kebaikan lebih baik dari membiarkan sesuatu tanpa membuat sesuatu :)

    ReplyDelete
  8. yups
    masa kecil2 pergi Kelantan sangat suka tengok iklan2 billboardnya
    :-)

    ReplyDelete
  9. kamu pergi kelantan buat apa? :)

    ReplyDelete


Terima kasih kerana sudi singgah di blog mawardiyunus.com blog www.mawardiyunus.com.

Total Pageviews

PENULIS

PENULIS

RAKAN BLOGGER

Blog Archive