travel, food and lifestyle blog

Friday, November 11, 2011

Beraya dengan Rambutan

Beraya Dengan Rambutan | Orang raya haji makan Daging korban. Kami pula kat UPM ni beraya dengan buah rambutan. haha. Kira ok la tu kan ada jugak rezeki yang tuhan bagi di hari-hari mulia ni.


Ni la istimewanya kami kat UPM ni, terutama kami kat Fakulti Rekabentuk dan Senibina ni. Almaklumla, Fakulti dalam kebun.


Cakap je buah apa. semua ada. tunggu berbuah dan masak je nak petik. Tapi hakikat sebenarnya buah belum masak pokok dah botak. Bukan buah je takde , tp dengan daun ranting dan kalau boleh dahan pon diorang nak makan.



Dok sibuk-sibuk kira rambutan. Kalau ikutkan hati mau je saya buka gerai tepi jalan tu untuk jual semua rambutan ni. hahha


Ha tak cukup bawah sampai keatas dia panjat. haish sape la tu ye.. Mana tak botak pokoknye. huhu

Teruk ..


Ha. ni la hasil tak seberapa kami ambil untuk hari tu.


apa ni??
Kalau korang nak tahu yang putih bercahaya tu adalah cendawan. Geram rasa nak kutip. tapi kalau kutip pun nanti nak masak kat mana .huhuu.  Silap-silap cendawan beracun mau tak berbuih mulut nanti.


p/s : sila tinggalkan komen dan pendapat anda selepas membacanya . terima kasih ;)


mutiara kata:

Terbitnya kebaikan dari keburukan dan terbitnya amalan dari pengetahuan


Share:

4 comments:

  1. hahah... muka lapa semua.. ngeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  2. Alamak
    Anda di tag pulak..
    Cekidout ket sini hokeyh..

    http://arjunapopkorn.blogspot.com/2011/11/3rd-di-tag-oleh-cik-fiza.html

    ReplyDelete


Terima kasih kerana sudi singgah di blog mawardiyunus.com blog www.mawardiyunus.com.

Total Pageviews

PENULIS

PENULIS

RAKAN BLOGGER

Blog Archive