Rawatan Alternatif Berkesan Masalah Tidak Tidur Lena (Insomnia)

Rawatan Alternatif Berkesan Masalah Tidak Tidur Lena | Insomnia | Ada tak diantara pembaca blog MY ni yang mengalami masalah tidur tak lena atau masalah INSOMNIA. Mengikut kajian, Insomnia boleh diketogorikan kepada 2.

Insomnia _ Foto by londoncouncelillingdirectory

Jenis-Jenis Insomnia


Insomnia primer: bermaksud bahawa seseorang mengalami masalah tidur, yang tidak terkait dengan kondisi atau masalah kesihatan lain. Seperti tidak cukup tidur, tidak cukup rehat, kerja tidak tentu masa.

Insomnia sekunder: bermaksud bahawa seseorang mengalami masalah tidur karana masalah lain, seperti: 
  • - masalah kesehatan, seperti: asma, dll
  • - Sakit
  • - Ubat-ubatan atau zat yang digunakan, seperti: alkohol.
Kadang-kadang MY juga mengalaminya. Ia bukan kerana apa, hanya kerana kerja tidak tentu masa dan kurang masa untuk tidur. Alhamdulillah sekarang masalah tidur sudah makin pulih. Yang paling penting sudah boleh tidur dengan normal dan nyenyak.

Rawatan Alternatif Penyakit Insomnia


Alhamdulillah, semenjak menggunakan Intense Energie BC100 body lotion ni, banyak masalah kesihatan dan penyakit kronik dapat disembuhkan. Termasuklah masalah untuk tidur lena dan Insomnia. Hanya dengan sapuan dan urutan biasa, Lotion BC100 ini mudah meresap dan juga berbau wangi. Jom tengok testimoni dari kawan MY mengenai Lotion BC100 nie.

Testimonial Insomnia
Alhamdulillah, selain dari testimonial ni, ada banyak lagi testimonial berkesan bukan sahaja mengenai masalah penyakit Insomnia. Tetapi banyak penyakit kronik lain.

Post a Comment

2 Comments