KIL Filem Bercorak Drama, Romantik dan Misteri

KIL Filem Bercorak Drama, Romantik dan Misteri | Jika sekali pandang pada poster tak akan perasan filem ini adalah filem dari Malaysia, dan pelakonnya juga dari Malaysia. Memang pertama kali terpandang poster sudah menarik minat aku untuk mengetahui lebih mendalam tentang cerita nie. Ingatkan mengisahkan tentang penyiasatan. Tapi ternyata wa silap.
Poster Filem KIL
Bila mendengar dan terbaca komen dari sahabat-sahabat facebook dan sahabat twitter tentang ada sesuatu yang best tentang cerita ni, ia membuatkan aku lebih teringin untuk mendekati dan menonton cerita ini sendiri. Rezeki datang bila wa, MkSyahir dan ShawnRazaleigh lepak di Alamanda, Putrajaya dan mengambil peluang untuk menontonnya.

Ternyata memang ada sesuatu yang lain dengan filem ini. Seperti ada benda baru dalam dunia perfileman di Malaysia khususnya untuk filem Melayu. Banyak perkara yang baik disampaikan dalam filem ni. Ok secara jujurnya wa rasa perempuan memang suka akan filem ni. serius.
Daripada Wikipedia, ensiklopedia bebas | KIL merupakan sebuah filem yang bercorak drama, romantik dan misteri yang ditayangkan pada 30 Mei 2013 di Malaysia. Filem yang diarahkan oleh Nik Amir Mustapha menampilkan dua pelakon utama iaitu Redza Minhat dan Cristina Suzanne Stockstill

Sinopsis

Mengisahkan seorang pemuda bernama Akil (atau KIL; lakonan Redza Minhat) menghadapi kemurungan serta cenderung untuk membunuh diri. Tetapi, dia masih tidak berani untuk membunuh diri. Percubaannya untuk mati sentiasa gagal sehingga dia terjumpa dengan suatu penyelesaian yang sempurna, iaitu mengupah agensi pembunuhan yang aneh. Dengan mengupah agensi ini untuk membunuhnya, pembunuhan yang bakal dilakukan adalah tidak dijangka olehnya. Dia tidak akan tahu nama pembunuh upahan dan bila atau di mana dia akan mati. Ini adalah sesuatu yang ideal untuk KIL, sehingga dia mula jatuh cinta pada seorang gadis yang baru ditemuinya, Zara (lakonan Cristina Suzanne Stockstill). Secara tiba-tiba, dia mula ragu-ragu tentang niat asalnya untuk membunuh diri.

p/s: So bagi mana-mana lelaki yang nak belanja teman wanita atau isteri tengok wayang. Memang tak salah, Filem ini adalah jawapan terbaik. Its cool bro.


Post a Comment

10 Comments

  1. Memang nak sangat tengok KIL ni! tapi belum berkesempatan -..-

    ReplyDelete
  2. done follow sini lama dh..

    dari segmen :
    http://honeyoyeke.blogspot.com/2013/06/3rd-annivesary-ga-blog-by-emas-putih.html

    ReplyDelete
  3. done follow sini lama dh..

    dari segmen :
    http://honeyoyeke.blogspot.com/2013/06/3rd-annivesary-ga-blog-by-emas-putih.html

    ReplyDelete
  4. Sampai hati xajak Ty yang lonely kat umah kan u olls! Fine...Fine...Fine...

    Ty teringin juga tengok movie nie sebab ternampak n terbaca kat blog Syakir Rahman.

    Huhu nak layan dengan sapa? uwaa

    ReplyDelete
  5. redza minhat susah nak tgk dia berlakon... wahh tak sabar nk tgk

    ReplyDelete
  6. aku sudah tengok 2 kali. satu dengan kau, satu dgn mk

    ReplyDelete
  7. bnyk citer dh kuar.. huhuhu

    My recent post : Mardon Station - Artwork

    ReplyDelete
  8. Berwajah baru...nampak sgt lama xsinggah kesini :) maaf ye.
    Background hitam nampak kurang ceria la...(tp terpulang lah pd tuan tanah) Sorry...xtau nak komen pasal entri ni.

    ReplyDelete
  9. weh, smart la interface bru blog ko ni...

    ReplyDelete