travel, food and lifestyle blog

Thursday, February 16, 2012

Istilah Minda: Kura-kura


Bila dok kat kampung ni macam- macam boeh jumpa. Ha termasuk la Kura-kura nie. 
Kura-kura ni kecil lagi hehe, tapi *benkeng haha. 
tak caya ker??


Memang betulla orang kata kura-kura ni lembab bila berjalan. 
sebab tu senang tangkap dia nie..hehe.
Kawan-kawan rasa apa Wadi patut buat dengan kura-kura nie?
Nak makan tak boleh. Nak jual sape yang nak kecik sangat .hehe (macam penah jual kura-kura je)
 ayarkkk larikkkk.
Kalau korang nak tahu, kat kampung wadi dulu-dulu, kalau orang kampung jumpa kura-kura diorang akan jual kat orang cina. Yela  untuk jadi kan makanan la. Skang ni dah takde kot, huhu. Orang kampung dah tak macam dulu. Budak-budak pun dok main atas rumah je. Dah lupus dah permainan tradisi zaman kecik2 dulu.
Apapon kura-kura ni jugak makhluk yang ALLAH cipta, ada kurang dan ada lebihnya :) so jangan pandang rendah pada kura-kura ni heheh.

p/s: "*benkeng" = panas baran 

Share:

12 comments:

  1. ishh..ishhh tak mahu jual lah apa kata bela jer kalau jual kat cina pasti jadi lauk ciannya kura-kura tu..kalau tak nak bela bagi jer kat zoo..boleh jadi rujukkan kelak mana tau spesis kura kura pupus nanti :P

    ReplyDelete
  2. wah bagus lah cadangan ko bro.. memang bernas.. hahaha.. nnti gua bawak naik bas balik kl.. letak kat zoo negara..huhu.. terbaikkk

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahhaa bagus macam tu selamatkan haiwan sedunia..peace no sales animals hahahhahahahaa

      Delete
    2. Insyaallah.. bro sebenarnya family gua wt haiwan peliharaan.. hehehe .. :)

      Delete
  3. bekeng? ehehe :D

    cumil kura-kura tue ^^

    ReplyDelete
  4. Setiap makhluk ada kelebihannya...

    ReplyDelete
  5. turtle panas baran ke ? hoho .

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha..dia suka nak gigit saya.. heheheh..

      Delete

Total Pageviews

PENULIS

PENULIS

RAKAN BLOGGER

Blog Archive