Monday, February 20, 2017

FOREVER ALOE VERA | JAGA KESIHATAN DALAMAN



Ramai yang sudah sedia maklum dengan kelebihan Aloe Vera dalam dunia kecantikan khususnya. Saya sendiri sudah percaya akan kelebihan Aloe Vera ni bermula sejak dari kecil lagi. Keluarga saya sendiri menanam Aloe Vera dengan tujuan untuk kecantikan. *tapi ramai tak yang tahu tentang kelebihan lain Aloe Vera ni selain untuk kecantikan?

sumber foto : www.davidwolfe.com


KHASIAT ALOE VERA


Aloe Vera ini bukan sahaja bagus untuk kecantikan luaran sahaja, malah ia juga sangat bermanfaat untuk menjaga kesihatan dalaman. Kalau tak percaya, jom kita lihat 30 khasiat Aloe Vera yang perlu korang tahu.

30 KHASIAT ALOE VERA YANG PERLU KORANG TAHU

✓ Memperbaiki sel barah.
✓ Mengawal dan merawat gout.
✓ Menghalang penyakit "Kidney Stone"
✓ Memudahkan penyingkiran kefien daripada kopi dan teh.
✓ Menghalang penyakit ulser dan penyakit sistem penghadaman.
✓ Memberi keseimbangan asid/alkali dalam badan
✓ Mengurangkan tekanan darah tinggi.
✓ Menambahkan mineral, vitamin, enzim dan nutrien dalam badan.
✓ Menghentikan kanser usus.
✓ Sebagai pelincir untuk sistem perkumuhan yang lebih baik.

✓ Meneutralkan kadar gula dalam darah.
✓ Memelihara buah pinggang.
✓ Menguatkan ketahanan badan (sistem imunisasi).
✓ Mengawal gastrik.
✓ Memperbaiki sel kulit yang rosak dan sekaligus menghasilkan kulit/wajah yang lebih cantik.
✓ Membaikpulih sistem peranakan.
✓ Menaikkan seri wajah.
✓ Mengawal keseimbangan hormon.
✓ Masalah kencing tidak terkawal.
✓ Masalah haid tidak teratur, sakit semasa haid, keputihan.

✓ Menyembuhkan luka selepas bersalin.
✓ Merapatkan/menguatkan otot faraj.
✓ Masalah sukar hamil.
✓ Membuang toksin dalam badan.
✓ Membantu masalah keletihan setelah menopause.
✓ Menurunkan perut buncit.
✓ Menurunkan berat badan.
✓ Merendahkan kadar kolestrol.
✓ Mengekalkan vitamin semulajadi.
✓ Menghilangkan buasir.

FOREVER ALOE VERA GEL


Baru-baru ni saya diperkenalkan oleh seorang kawan dengan satu produk berasaskan Aloe Vera ni. Kata beliau produk ni elok untuk penjagaan dalaman seperti usus, buah pinggang, hempedu dan lain-lain. Sempat juga saya beli satu yang botolnya berwarna kuning iaitu Aloe Vera Gel Aloe Vera Gel ni dikatakan elok untuk kesihatan usus. *tak salah nak mencuba benda baik kan. Lagipun bukan saya sendiri tak percaya dengan kelebihan Aloe Vera ni .


Aloe Vera Gel ni mempunyai kuasa penembusan yang kuat jadi ia boleh meresap ke dinding usus & berfungsi membersihkan kotoran yang melekat pada dinding usus. Selain tu Aloe Vera yang kaya dengan serat jugak boleh menggalakkan pergerakkan usus & boleh membantu masalah sembelit.
➤ Mempunyai kandungan saponin yang membantu untuk mencuci 
➤ Mempunyai sifat antibakteria, antivirus, anti fungus 
➤ Mempunyai vitamin, mineral, enzim dan hormon

PENENTUAN PENYAKIT MELALUI RASA YANG BERBEZA



Untuk pengetahuan korang, setiap orang yang minum produk ni akan mendapat rasa yang berbeza. Ini bergantung pada masalah yang dihadapi oleh tubuh badan beliau. Kalau ditanya pada saya, apabila minum Aloe Vera Gel lidah saya menerima rasa MASAM. *nak tahu kenapa masam? jom baca kat bawah ni.

MASAM - tandanya usus kotor Dan banyak toksin. Makin kuat rasa masam itu petanda semakin banyak toksin dalam badan.

PAYAU - Petanda buah pinggan anda mula mengalami masalah. Perlu ambil banyak aloe nectar juga,kerana ia baik untuk masalah buah pinggang.

PAHIT - Petanda hati dah mula malas bekerja untuk detok & mula mengeluarkan enzim untuk pencernaan. Pahit jugak petanda jantung mula bermasalah.

MASIN - Petanda hempedu mula ada masalah. Hempedu adalah organ yang menapis minyak yang masuk ke dalam badan kita melalui pemakanan kita.

SEBENARNYA!!

TAWAR - BADAN yang SIHAT hanya rasa TAWAR seperti minum air masak. Jadi, sila amalkan meminum Aloe Vera Gel dengan lebih banyak dari peringkat awal sehingga rasa yang di atas semakin berkurangan.

CARA PENGAMBILAN ALOE VERA GEL DRINK


 Minum 50m1 sebaik bangun dari tidur
(30 minit sebelurn sarapan)

 Minum 50ml sebelum tidur
(30 minit se)epas makan)

 Untuk hari pertama
di galakkan minum 60-100 ml

 Elok di campurkan dengan madu &
simpan di dalam peti sejuk selepas di buka

 1 Botol mengandungi 1 Liter
boleh bertahan 7 - 10 hari

 Sesuai untuk semua lapisan umur dan jantina Lelaki &Wanita
(bayi,budak,orang mengandung, sedang berpantang,binatang,warga emas) 


DAPATKAN ALOE VERA GEL SEKARANG 

INSTAGRAM : @syera_sabarudin
CONTACT: +6017 503 4579

1 comment:

Created By Sora Templates