Keenakan Nasi Kerabu Lemak Bakar Di Melor, Kelantan


Nasi Kerabu Lemak Lembu Bakar | Nasi Kerabu merupakan satu hidangan tradisi di negeri Kelantan yang mempunyai banyak bahan-bahan di dalamnya. Selain dari kepelbagaian ulam-ulaman di dalam menu itu sendiri, ia juga lebih enak dimakan dengan gandingan lauk pauk lain seperti yang paling popular adalah daging / ayam bakar, ayam percik, perut ayam percik, etok dan lain-lain lagi.

Selain itu, ada juga yang menjadikan lemak lembu bakar sebagai penambah selera menu ni. Aroma dan rasa unik lemak lembu bakar ni sangat sedap dan cair di dalam mulut sangat sesuai dimakan bersama nasi kerabu.

@projektravel Penggemar lemak bakar mari!!! Nasi kerabu lemok bakar di Melor ni meme jadi. Masuk mulut, kito kekoh gak cair selalu adik kakok weh.. Allahu terliur weh.. nok keno gi semula ni. 😅 📍Kedai Berasap, Padang Kala, Melor Kelantan. #MakanLokal #StreetFood #NasiKerabu #NasiKerabuLemokBakar ♬ Instrumental Melayu - ProjekTravel

Kalau korang datang ke Kota Bharu, saya nak cadangkan korang singgah di Kedai Berasap yang berlokasi di Padang Kala Kubang Tin, Melor. Di sini jual nasi kerabu lemak lembu bakar ni sebagai menu utama kedai mereka. Kedai ni terletak di sebelah Nasrul Hardware. Kalau tak jumpa boleh contact mereka di 0145142040.


Kedai ni beroperasi bermula jam 5 petang sehingga 11.30 malam. Ianya beroperasi setiap hari. Cuti akan di update awal di facebook mereka Kedai Berasap. Jadi bolehlah masukkan kedai ni dalam list makan malam korang.

makan malam di kota baru, nasi kerabu sedap di kota bharu,

Post a Comment

1 Comments