Kenapa Perlu Guna Diffuser Young Living?


Young Living Diffuser menggunakan "gelombang ultrasonic" dengan getaran tertentu untuk membebaskan zarah-zarah halus Essential Oil (EO) ke udara tanpa merosakkan therapeutic grade nya. Jadi anda bukan sahaja dapat menikmati bau (aroma) tetapi juga khasiat/property EO tersebut secara menyeluruh.

EO Young Living memerlukan diffuser dari jenis ultrasonic untuk bebaskan molekulnya yang sangat halus tu ke udara. EO Young Living tak boleh pakai diffuser jenis lain especially dari jenis jenis burner. Ini kerana diffuser dari jenis burner itu adalah khas untuk Aroma Oil yang ada pelarut (solvent) dan alkohol. Untuk membebaskan alkohol tersebut bagi menghasilkan bau, Aroma Oil memerlukan diffuser jenis burner.

EO Young Living tidak perlukan pemanasan kerana ianya tiada alkohol atau solvent dalam proses penghasilan atau dalam end productnya kerana YLEO memang 100% minyak pati dari setiap bahagian tumbuhan itu sendiri (natural).

Air Humidifier dan Purifier tanpa fungsi diffuser banyak dijual kat pasaraya sebenarnya tidak berfungsi untuk menukarkan (diffuse) essential oil kepada moleku-molekul halus sebaliknya hanya terapung di atas air sahaja. Jadi, anda tak akan dapat kelebihan dari EO yang korang guna tu. Ianya hanya satu pembaziran, dah beli EO yang grade teraputik, tapi anda hanya buang benafit yang ada begitu sahaja. 🤦🏻‍♀️ 

Pilihan semua ditangan anda. Takkan nak bakar pelarut  atau guna essential oil yang ada solvent. Bayar lebih sikit tapi sudah semestinya manfaatnya pon lebih lagi korang akan dapat. Hanya sekadar perkongsian supaya pengguna EO Young Living tidak melakukan hal yang sia-sia. Kaji betul-betul sebelum anda buat pilihan.


Kesimpulannya, sangat berbaloi untuk memiliki diffuser dari Young Living sebab fungsi dia all in one. Saiz pun kecil dan comel, mudah untuk dibawa ke mana sahaja. Lebih berbaloi lagi kalau anda beli diffuser Young Living sebab ada setahun warranty dari tarikh pembelian. In case ada kerosakan boleh bawak HQ semula. Nak lagi best daftar sebagai ahli terus, diffuse dapat, EO pun korang dapat. Memang berbaloi-baloi. Daftar ahli serendah RM380 je sekarang dengan "Basic Plus Starter Kit".

Tapi saya cadangkan korang daftar "Premium Experience Kit" kerana ianya lebih berbaloi dan lebih jimat.

Premiun Experience Kit

Untuk beli Essential Oil atau berminat untuk mendaftar ahli Young Living, anda boleh klik link whatsapp berikut : https://wa.link/8qaj6x

Post a Comment

0 Comments