Update Terkini Misteri Kehilangan Pesawat MH370 | Info Pesawat MAS MH 370

Update Terkini Misteri Kehilangan Pesawat MH370 | Info Pesawat MAS MH 370 | Sudah heboh bukan sahaja di Malaysia, tetapi juga mungkin di seluruh dunia. MY terpanggil untuk buat sesuatu, * hanya sesuatu yang mampu

Pesawat yang membawa penumpang seramai 239 termasuk dua orang bayi sektor Kuala Lumpur Beijing, berlepas pada 12.41 pagi dan seharusnya tiba di destinasi pada 6.30 pagi. Namun, pada jam 2.40 selepas penerbangan 2 jam, pesawat itu hilang daripada radar. Bagaimanapun, sekitar 2.40 pagi, tiada isyarat yang dapat dikesan setelah kali terakhir pesawat ini dikesan pada kedudukan longitud 065515 utara dan latitud 1033443 timur.


Penerbangan MH370 menggunakan pesawat Boeing 777-200 merupakan pesawat canggih dengan kelengkapan alat perhubungan yang terkini. 


Masihkah ada sinar? Masihkah ada harapan? Insyaallah, kita mesti selalu pegang dan ingat bahawa Allah sentiasa bersama kita. Setiap apa yang berlaku atas kehendak dari NYA, ada hikmah disebalik semua kejadiannya. 

Bila Allah berkehendak serta menghendakinya, dan pabila Dia telah menetapkan sesuatu maka Allah berfirman kepadanya: "Jadilah", maka jadilah dia.

Kepada keluarga mangsa, kuatkan semangat dan sama-samalah kita berdoa supaya semuanya baik-baik. Amin


Post a Comment

8 Comments

  1. barangkali kita tidak berupaya
    untuk menulis kata-kata untuk mengukirkan senyum orang lain

    tapi kita masih berupaya
    untuk tidak membuat mereka menangis

    ReplyDelete
  2. semoga ditunjukkan dimana pesawat tu berada

    ReplyDelete
  3. Semoga mereka semua selamat..amin

    ReplyDelete
  4. Sedangkan kpal titanic yg bes pun bole karam dgn kecanggihan'2 alat mereka . Inikan lg kpal trbng yg tdk sberapa besar mcm titanic . Klu sdh k'tentuan .Nya , kta tdk bole b'buad apa'2 . Mngkn Allah buad bgitu supaya kta ingat kpd pencipta . Canggih mcm mn pn alat pengesan klu Allah sdh tentu kn . Mmg tdk jumpa lha jawb'y . Skrg kta hnya b'doa sahaja lha kpd'y agar d mudah'kn misi pencairan . Dripada'y kta dtg , kpd'y juga kta kmbali :)

    ReplyDelete
  5. Doakan yang terbaik untuk pesawat MH370..insyallah..amin

    ReplyDelete
  6. doakan yg terbaik untuk mereka

    ReplyDelete
  7. semoga mereka semua masih selamat...amin..bykkn berdoa itu y kita mampu buat.

    ReplyDelete