PESTA WAU ANTARABANGSA KELANTAN 2014 | Aktiviti Pelancongan Negeri Kelantan 2014


PESTA WAU ANTARABANGSA KELANTAN 2014 | Aktiviti Pelancongan Negeri Kelantan 2014 |  Hari ni (31/05/2014) merupakan hari terakhir setelah 3 hari berlangsungnya PESTA WAU ANTARABANGSA KELANTAN 2014 yang telah diadakan di Pantai Genting, di Tumpat Kelantan.

Dikatakan seramai 300 peserta termasuk 42 wakil daripada 18 buah negara luar bersaing dalam PESTA WAU ANTARABANGSA KELANTAN 2014 di Pantai Geting, bagi merebut hadiah keseluruhan berjumlah RM32,000.

Penganjuran program bagi edisi ke-32 itu telah menarik penyertaan dari Australia, Brunei, Belgium, China, Indonesia, Itali, India, Jerman, Kemboja, Korea, Macau, Nepal, New Zealand, Filipina, Sweden, Amerika Syarikat, Thailand dan United Kingdom (UK).

Sebanyak 22 kate­gori dipertandingkan termasuk acara menaikkan dan membuat beberapa jenis wau seperti wau bulan dan wau puyuh peringkat kebangsaan serta pertandingan layang-layang cabaran 'rokakku' dan 'train' antarabangsa.
Sumber info _ www.utusan.com.my

Menarikkan! Kalau korang nak tahu banyak lagi aktiviti-aktiviti menarik yang akan berlansung di kelantan sempena tahun melawat Malaysia 2014 nie. So Untuk maklumat lanjut korang boleh ke www.cutikelantan.com untuk melihat senarai Aktiviti Pelancongan Negeri Kelantan 2014.

Post a Comment

4 Comments

  1. dulu pernah try main wau.... perghhhh berat gila nak handle ....

    VIDEO: Cokelat Haram? Haram Mak Kau.. Kata Pondan Ini
    http://blog3dalam1.blogspot.com/2014/05/video-cokelat-haram-haram-mak-kau-kata.html

    Emma Maembong Bidas Dakwaan Jadi Punca Zizan Razak Kalah
    http://syokbah.com/emma-maembong-bidas-dakwaan/

    ReplyDelete
  2. Pertandingan layang-layang di Johor tempoh hari terlepas. Harap dapat melihat layang-layang di JB dan Wau di Kelantan.

    ReplyDelete